– قرآن کریم.
– ابن عاشور، محمد الطاهر (1984). تفسیر التحریر و التنویر، تونس: الدار تونسیة للنشر.
– داوری اردکانی و همکاران (1393). زبان استعاری و استعارههای مفهومی، چاپ دوم، تهران: انتشارات هرمس.
– دقر،عبدالغنی (1301). معجم النحو، ترجمه فاطمه مدرسی، چاپ اول، انتشارات دانشگاه ارومیه.
–
راسخ مهند، محمد (۱۳۸۹).
درآمدی بر زبانشناسی شناختی: نظریهها و مفاهیم، تهران: انتشارات
سمت.
– الشرتونی، رشید (1385). مبادی العربیة، ج 4، جلد یازدهم، تهران: انتشارات اساطیر.
– طباطبایی، محمدحسین (1360). تفسیر المیزان، ترجمۀ سید محمد باقر موسوی، قم: انتشارات تبیان.
– الطبرسی، علی فضل بن حسن (1352). مجمع البیان فی تفسیر القرآن، بیروت: دارالمعرفة للطباعة و النشر.
– طیب اصفهانی، سید عبد الحسین (1387). أطیب البیان فی تفسیر القرآن، قم، مؤسسه فرهنگی تبیان.
– قائمینیا، علیرضا (1390). معناشناسی شناختی قرآن، چاپ اول، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
– قائمی، مرتضی و قتالی، سید محمود (1392). «بررسی ساختار نحوی- بلاغی حرف «لو» و کاربرد آن در قرآن کریم»، فصلنامۀ پژوهشهای ادبی- قرآنی، سال اول، شماره اول: 129-154.
– قائمی، مرتضی (1397). درآمدی بر نظام مفهوم سازی استعاری در نهج البلاغه، همدان: انتشارات دانشگاه بوعلی سینا.
– کوچش، زولتان (1396). استعارهها از کجا میآیند، شناخت بافت در استعاره، ترجمۀ جهانشاه میرزابیگی، تهران: انتشارات آگاه.
– لیکاف، جورج و جانسون، مارک (1394). استعارههایی که با آن زندگی میکنیم، ترجمۀ هاجرآقا ابراهیمی، تهران: انتشارات آگاه.
– مخلص، عبدالرووف (بیتا). تفسیر انوار القرآن، انتشارت شیخ الاسلام احمد جام. تهران.
– مصطفوی، حسن (1385). التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج10، مرکز نشر آثار علامه مصطفوی، تهران.
– Fauconnier, Gilles; Mark Turner (2008). The way we think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Complexities, New York: Basic Book.