- بیجنخان، محمود (۱۳۸۳). «نقش پیکرههای زبانی در نوشتن دستور زبان: معرفی یک نرمافزار رایانهای»، مجله زبانشناسی، شماره ۱۹(2)، ۴۸-۶۷.
- زورورز، مهدیس؛ افراشی، آزیتا و عاصی، سید مصطفی (1392). «استعارههای مفهومی شادی در زبان فارسی: یک تحلیل پیکره مدار»، زبانشناسی و گویشهای خراسان، شماره 9.
- ساسانی، فرهاد و ملکیان، معصومه (1393). «مفهوم سازی خشم در زبان فارسی»، پژوهشهای زبانشناسی، شماره 11.
- شرفزاده، محمدحسین و زارع، امین (1391). «بررسی شناختی مفهوم استعاری ترس در زبان فارسی»، مجموعه مقالات دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 280: 400-407.
- شریفیمقدم، آزاده؛ آزادیخواه، مریم و ابوالحسنیزاده، وحیده (1398). «مقایسة استعارههای مفهومیِ غم و شادی در اشعار پروین اعتصامی»، زبان پژوهی، 11(30): 202-179.
- فرشی، وجیهه و افراشی، آزیتا (1398). «تفاوتها و شباهتهای مفهوم سازی غم در زبان خودکار و زبان شعر: رویکردی شناختی»، جستارهای زبانی، 11(1): 217-193.
- ملکیان، معصومه و ساسانی، فرهاد (1392). «بیان استعاری غم و شادی در گفتار روزمره»، پژوهشهای زبانشناسی تطبیقی، شماره 3(5): 114-139.
- مولودی، امیرسعید؛ کریمیدوستان، غلامحسین (1396). «رویکرد پیکره بنیاد به استعارههای شناختی در زبان فارسی: مطالعۀ حوزۀ مقصد ترس»، هنر زبان، (4).
- مولودی، امیرسعید؛ کریمیدوستان، غلامحسین و بیجنخان، محمود (1394). «کاربست رویکرد پیکرهبنیاد تحلیل الگوی استعاری در زبان فارسی: مطالعۀ حوزۀ مقصد خشم»، پژوهشهای زبانی، شماره 6 (1): 99-118.
- Ekman, Paul (1992). “An argument for basic emotions”, Cognition & emotion vol. 6 (3-4): 169-200.
- Kövecses, Zoltan (2000), “Metaphor and Emotion: Culture, Language, and Body in Human Feeling”, Cambridge University Press.
- Kövecses, Zoltan (2008), “The conceptual structure of happiness”, Happiness: Cognition, experience, language, 131-143.
- Kovecses, Zoltan (2010), Metaphor: A practical introduction, Oxford University Press.
- Kövecses, Zoltan (2017), “Levels of Metaphor”, Cognitive Linguistics, Vol. 28(2): 321-347.
- Lakoff, George. and Kövecses, Zoltan (1987), “The cognitive model of anger inherent in American English”, Cultural models in language and thought, 195-221.
- Talmy, Leonard (1988), “Force Dynamics in Language and Cognition”, Cognitive Science, 12(1): 41-100.