اثربخشی رویکرد پویای غیرخطی رایانه-محور بر توانش ارتباطی زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه کیش

2 گروه زبانهای خارجه،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران ایران

3 گروه زبانهای خارجه،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهرلن، ایران

10.22084/rjhll.2025.28769.2302

چکیده

ما اثربخشی استفاده از CANDA را برای بهبود توتنش ارتباطی در بین زبان آموزان ایرانی EFL بررسی کردیم. برای این منظور از روش های ترکیبی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. در پرتو یافته‌های تحقیق می‌توان گزارش داد که شرکت‌کنندگان آزمایشی که مداخله آموزشی مبتنی بر CANDA را دریافت کردند، بهبود قابل‌توجهی در شایستگی ارتباطی نشان دادند. نتایج نشان می دهد که استفاده از CANDA به عنوان چارچوب آموزشی CALL باعث ایجاد تغییرات مثبت قابل توجهی در زبان آموز زبان انگلیسی می شود. عملکرد متفاوت گروه‌های آزمایش و کنترل از پیش‌آزمون تا پس‌آزمون به‌عنوان شواهدی برای مستندسازی این یافته بود. بنابراین، استفاده از CANDA به عنوان طراحی آموزشی CALL نتایج خوبی در توانش ارتباطی ایجاد خواهد کرد. موزشی اصلی مطالعه این است که استفاده از CANDA برای توسعه شایستگی ارتباطی موفقیت آمیز بوده است.

کلیدواژه‌ها