- اربابیان، سونیا (1390)، بررسی رنگ، نقش و ساختار در بستهبندی ابزارآلات صنعتی دستی، پایاننامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری، دانشگاه الزهرا، تهران.
- افشار مهاجر، کامران (1387)، گرافیک تبلیغات چاپی در رسانهها، سمت، تهران، چاپ نخست.
- بیابانی، غلامحسین و روغنی گلپایگانی، ابوالفضل (1390)، تبلیغات، رهروان پویش، تهران.
- روستا، احمد و خویه، علی (1386)، تاکتیکها و تکنیکهای تبلیغات، سیته، تهران، چاپ نخست.
- فرخعراقی، صبا (1390)، بررسی سازوکار معناپردازی در برچسب کالاها، پایاننامه کارشناسی ارشد زبان شناسی. دانشگاه الزهرا، تهران.
- ساسانی، فرهاد (1389)، معناکاوی: به سوی نشانهشناسی اجتماعی، نشر علم، تهران.
- ساسانی، فرهاد (1385)، «جستارها: عصر پساروشگرایی در نشانهشناسیگفتمانی (هنر) روشگریزی یا بهگزینی؟». زیباشناخت، 15: 145- 156.
- کاویانی، محمد (1387)، روانشناسی تبلیغات، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تهران.
- معصومی، اشکان (1392)، «مفهوم رنگها در ایمنی»، مجله نوآور، 10، 109: 68-69.
- بسته نگار، مهرنوش (1393)، «رنگ منظر ایرانی، جایگاه رنگ در کشف برند گردشگری ایران»،
مجله منظر، 29: 58- 64.
- Alpert, M., Alpert, J. & Maltz, E. (2005), “Purchase occasion influence on the role of music in advertising”. Journal of Business Research. 58: 369–376.
- Bateman, J. (2014), Text and Image: A Critical Introduction to the Visual/Verbal Divide. Routledge. London & New York.
- Bateman, J. (2014), “The Language of Colour: An introduction by Theo van Leeuwen”, equinox publishing, 1-8.
- Bellizzi, J., Crowley, A. & Hasty, R. (1983), “The effects of color in store design”. Journal of Retailing. 59 (1): 21-45.
- Eckstut, A. & Eckstut, J. (2013), The Secret Language of Color: Science, Nature, History, Culture, Beauty and Joy of Red, Orange, Yellow, Green, Blue, and Violet .8Th edition. Black Dog & Leventhal Publish
- Elliott,
Charlene. (2003), “Color codification: law, culture and the hue of communication”.
Journal for Cultural Research.
7 (
3): 297-319.
- Firth, J. R. (1957), Papers in Linguistics. Oxford: Oxford University Press.
- Francis, F. (1995), “Quality as influenced by color”. Food Quality and Preference. 63: 149-155.
- Garber, J., Hyatt, E., Starr, J.& Richard, G. (2000), “The Effects of Food Color on Perceived Flavor”. Journal of Marketing Theory& Practice, 84: 59-73.
- Grimes,
A &
Doole, I. (1998), “Exploring the Relationships between Colour and International Branding: A Cross Cultural Comparison of the UK and Taiwan”.
Journal of Marketing Management.
14(7): 799-817
- Halliday, M. & Hasan, R. (2014), Introduction to functional grammar. 4th edition .London: Routledge.
- Halliday, M. A.K. (1978), Language as Social Semiotic: the Social Interpretation of language and meaning. London: Edward Arnold.
- Halliday, M. (1985), An Introduction to Functional Grammar. London: Edward Arnold.
- Holtzschue, L. (2006), Understanding Color: An Introduction for Designers (3rd Edition). Canada: John Wiley & Sons, Inc.
- Itten, J. (1970), The elements of color. Translated by Ernest Van Haggen. New York: Von Nostrand Reinhold.
- Itten, J. (1973), The art of color. Translated by Ernest Van Haagen. New York: Von Nostrand Reinhold.
- Jingqing,
Z & Jiaquan, L. (1997),
The Structure of Color Language. Chinese Studies in Philosophy.
28(4): 5-52.
- Kaufman, S. C. (2002), “Seeing through the eyes of the color-blind shopper: developing dialogues for understanding”.
Colors Matters Research.
www.colormatters.com
- Kaiser, P. (1984), “Physiological response to color”. Color Research and Application. 9(1): 29-36.
- Kress, G. & van Leeuwen, T. (2002), “Colour as a semiotic mode: notes for a grammar of colour”. Visual communication. 1(3): 343–368.
- Kress, G. & van Leeuwen, T. (2006), Reading Images: The Grammar of Visual Design. London: Routledge.
- O'Toole, M. (1996), The Language of Displayed Art. London: Leicester University press.
- O'Toole, M. (2011), The Language of Displayed Art. 2nd edition. London & New York: Routledge.
- Twick,
M; Cohen,
A. (2011), “Flexibility over automaticity: Separable representations for colours and words”.
Visual Cognition.
19(3): 392-414.
- Van Leeuwen, T. (2011), The Language of Colour: an introduction. Germany: Bremen University.